Spoločnosť COFIDIS SA, pobočka zahraničnej banky so sídlom Landererova 12, 811 02 Bratislava, IČO: 50 595 628, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Po, vložka č.: 3657/B („COFIDIS“) ako osoba poskytujúca resp. ponúkajúca finančné služby poskytované spotrebiteľom vo forme zmlúv o spotrebiteľskom úvere, týmto v súlade s § 6 zákona č. 351/2022 Z. z. o prístupnosti výrobkov a služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a o zmene a doplnení niektorých zákonov („Zákon“) informuje verejnosť o ustanovených požiadavkách na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a o súlade poskytovanej služby s týmito požiadavkami.

Všeobecné požiadavky na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím

Poskytované služby musia spĺňať ustanovené požiadavky na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím uvedené v Zákone a takisto v smernici Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/882 z 17. apríla 2019 o požiadavkách na prístupnosť výrobkov a služieb a v príslušných technických normách.

Prístupnosť znamená, že digitálnu alebo fyzickú službu môžu plne využívať aj osoby so zdravotným postihnutím, ktoré majú zrakové, sluchové, kognitívne a/alebo pohybové deficity.

Dodržiavaním pravidiel a osvedčených postupov pri tvorbe textu a dizajnu sa zabezpečí prístupnosť digitálnych materiálov osobám so zdravotným postihnutím. Vzťahuje sa to na webové lokality, mobilné aplikácie, dokumenty vo formáte PDF a ostatné verejné online komunikačné služby.

Preto by mal byť poskytovaný obsah zmyslovo vnímateľný (uľahčenie vizuálneho a sluchového vnímania obsahu), použiteľný, zrozumiteľný a prispôsobený pomocným technológiám.

Digitálna prístupnosť sa vzťahuje na všetky situácie, v ktorých zdravotné postihnutie ovplyvňuje využívanie verejných online komunikačných služieb. Ide o telesné, zmyslové, mentálne a kognitívne postihnutie ako aj psychickú poruchu.

Poskytované služby preto musia byť:

  • sprístupnené prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála;
  • poskytované zrozumiteľným spôsobom;
  • poskytované spôsobmi, ktoré dokáže používateľ vnímať;
  • sprístupnené, ak ide o obsah, v textových formátoch, ktoré sa môžu použiť na vytvorenie alternatívnych asistenčných formátov prezentovateľných používateľom rôznymi spôsobmi a prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála;
  • poskytované písmom primeranej veľkosti a vhodného typu s prihliadnutím na predvídateľné podmienky použitia a s použitím dostatočného kontrastu a nastaviteľných medzier medzi písmenami, riadkami a odsekmi;
  • sprevádzané alternatívnou prezentáciou akéhokoľvek netextového obsahu;
  • poskytované v elektronickej podobe, ak sú potrebné na poskytovanie služby jednotným a primeraným spôsobom tak, aby bola služba vnímateľná, ovládateľná, zrozumiteľná a spoľahlivá.

Poskytovateľ služieb je zároveň povinný:

  • zabezpečiť, aby boli pri navrhovaní a poskytovaní služby splnené požiadavky na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím;
  • sprístupniť verejnosti informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovanej služby pre osoby so zdravotným postihnutím a o súlade poskytovanej služby s týmito požiadavkami;
  • zabezpečiť, aby boli zavedené postupy, vďaka ktorým zostane poskytovanie služby v súlade s požiadavkami na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím aj pri zmene poskytovanej služby alebo zmene požiadaviek na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím.

Všeobecný opis služby

Spoločnosť COFIDIS v rámci svojej podnikateľskej činnosti okrem iného ponúka resp. poskytuje spotrebiteľské úvery v zmysle zákona č. 129/2010 Z. z. o spotrebiteľských úveroch a o iných úveroch a pôžičkách pre spotrebiteľov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.  Spotrebiteľským úverom je dočasné poskytnutie peňažných prostriedkov na základe zmluvy o spotrebiteľskom úvere vo forme pôžičky, úveru, odloženej platby alebo obdobnej finančnej pomoci poskytnutej veriteľom spotrebiteľovi, pričom spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojho podnikania alebo povolania a veriteľom je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá ponúka alebo poskytuje spotrebiteľský úver v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Samotnou zmluvou o spotrebiteľskom úvere sa rozumie zmluva, ktorou sa veriteľ zaväzuje poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľský úver a spotrebiteľ sa zaväzuje poskytnuté peňažné prostriedky vrátiť a zaplatiť celkové náklady spotrebiteľa spojené so spotrebiteľským úverom.

Opis a vysvetlenie potrebné na pochopenie toho, ako služba funguje

Spoločnosť COFIDIS poskytuje spotrebiteľský úver na základe žiadosti spotrebiteľa, ktorá je následne posúdená najmä z hľadiska schopnosti spotrebiteľa splácať spotrebiteľský úver. V prípade schválenia príslušnej žiadosti prichádza k uzavretiu zmluvy o spotrebiteľskom úvere, na základe ktorej spoločnosť COFIDIS poskytne spotrebiteľovi finančné prostriedky na účet spotrebiteľa (bezúčelový spotrebiteľský úver) alebo na účet predajcu tovaru, ktorý si spotrebiteľ vybral a nákup ktorého je financovaný z prostriedkov úveru (viazaný spotrebiteľský úver). Spotrebiteľ je po uzavretí zmluvy o spotrebiteľskom úvere povinný poskytnutý úver vrátiť riadne a včas podľa podmienok dohodnutých v zmluve o spotrebiteľskom úvere (spravidla formou pravidelných mesačných splátok). Spoločnosť COFIDIS zároveň môže od spotrebiteľa požadovať zabezpečenie úveru a to rôznymi formami, prevažne formou záložného práva k hnuteľnej veci, ktorá je predmetom financovania, alebo formou pristúpenia k záväzku treťou osobou. Po riadnom a včasnom splatení spotrebiteľského úveru, zmluva o spotrebiteľskom úvere zaniká, čím zároveň pominú dôvodu trvania zabezpečenia úveru o čom spoločnosť COFIDIS vydá potvrdenie.

Opis spôsobu, akým služba spĺňa ustanovené požiadavky na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím

Služby poskytované spoločnosťou COFIDIS sú spotrebiteľom ponúkané a poskytované rôznymi komunikačnými prostriedkami. Spotrebiteľ môže o tieto služby požiadať buď osobne na predajnom mieste spoločnosti COFIDIS, telefonicky alebo prostredníctvom webového sídla spoločnosti COFIDIS, pričom konkrétne informácie o podmienkach poskytnutia spotrebiteľského úveru sú poskytované písomne alebo ústne zamestnancami resp. obchodnými partnermi spoločnosti COFIDIS. Spotrebiteľ má v rámci predzmluvných ako aj zmluvných procesov možnosť kedykoľvek sa obrátiť na príslušného zamestnanca spoločnosti COFIDIS so žiadosťou o poskytnutie bližších informácií alebo so žiadosťou o poskytnutie vysvetlenia. Pre tento účel má spoločnosť COFIDIS zriadenú telefónnu linku: +421 2 32 222 000 (ústne podanie informácií) a e-mailovú adresu: kontakt@cofidis.sk (písomné podanie informácií). Zmluvu o spotrebiteľskom úvere (spolu s príslušnými dokumentmi) je možné uzavrieť buď vlastnoručným podpisom papierovej verzie dokumentu alebo podpísaním elektronického dokumentu prostredníctvom elektronického podpisu (e-sign).

V súčasnosti webové sídlo spoločnosti COFIDIS ako aj proces elektronického uzatvárania zmlúv je v čiastočnom súlade so Zákonom. V rámci vyhodnotenia súladu s požiadavkami na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím bol zistený nasledovný nesúlad:

Webové sídlo:

  • pri niektorých interaktívnych prvkoch nie je možný presun pomocou štandardnej klávesovej skratky – tabulátora (kritérium 2.1.1. Klávesnica);
  • nesprávne poradie prechádzanie prvkami (kritérium 2.4.3. Poradie prechádzanie prvkami);
  • niektoré menovky sú uvedené v cudzom jazyku (kritérium 2.4.3. Nadpisy a menovky);
  • nemožnosť čítania zvolenej sumy (kritérium 4.1.2 Názov, rola, hodnota);
  • niektoré prístupné menovky nekorešpondujú s názvom dokumentu (kritérium 2.4.3. Nadpisy a menovky);
  • chýbajúce označenia nadpisov, nesprávna štruktúra nadpisov (kritérium 1.3.1. Informácie a vzájomné vzťahy);
  • niektoré nadpisy nemajú správnu štruktúru (kritérium 2.4.3. Nadpisy a menovky);
  • niektoré dokumenty sú neprístupné pre čítač obrazovky (kritérium 2.1.1 Klávesnica);
  • niektoré tlačidlá/odkazy bez prístupnej menovky (kritérium 3.3.2 Menovky alebo pokyny);
  • nie je viditeľné zameranie (kritérium 2.4.7 Viditeľné zameranie);
  • CAPTCHA nemá inú alternatívu (kritérium 1.1.1 Netextový obsah);
  • medzera v čísle (kritérium 1.3.2 Správne poradie čítania).

Elektronický proces uzatváranie zmlúv (e-sign)

  • niektoré textové polia nemajú menovky, chýbajúce menovky a alternatívne popisy (kritérium 3.3.2 Menovky alebo pokyny);
  • nadpis nie je v kóde označený ako nadpis (kritérium 1.3.1. Informácie a vzájomné vzťahy);
  • nesprávne nastavený jazyk (kritérium 3.1.1 Jazyk stránky);
  • niektoré obrázky nemajú alternatívne popisy (kritérium 1.1.1 Netextový obsah);
  • nečítanie stavovej správy (kritérium 4.1.3 Stavové správy;)
  • nesprávna štruktúra nadpisov (kritérium 1.3.1. Informácie a vzájomné vzťahy)
  • nedostatočný kontrast (kritérium 1.4.3. Kontrast);
  • v niektorých sekciách nemožnosť presunu na alternatívne prvky (kritérium 2.1.1 Klávesnica)
  • niektoré dokumenty PDF nie sú sprístupnené pre čítač obrazovky
  • nesprávne poradie čítanie textu zaslaných dokumentov (kritérium 1.3.2 Zmysluplné čítanie);
  • čítanie obsahu vcelku (kritérium 1.3.1 Informácie a vzájomné vzťahy).

Vyhodnotenie súladu s požiadavkami na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím bolo vykonané pomocou externej spoločnosti poskytujúcej služby výkonu auditu prístupnosti webových stránok a mobilných aplikácií. V rámci auditu bolo použitá asistenčná technológia NVDA 2024.4.1 a pravidlá prístupnosti boli posudzované najmä podľa nasledovných predpisov:

  • Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/882 z 17. apríla 2019 o požiadavkách na prístupnosť výrobkov a služieb
  • zákon č. 351/2022 Z. z. o prístupnosti výrobkov a služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
  • Pravidlá pre prístupnosť webového obsahu (WCAG) 2.1
  • Vyhláška č. 78/2020 Z.z. o štandardoch pre informačné technológie verejnej správy

Čiastočný nesúlad webového sídla a elektronického procesu uzatvárania zmlúv je spôsobený technickou náročnosťou vývoja niektorých prvkov informačných systémov používaných spoločnosťou COFIDIS. Spoločnosť COFIDIS neustále pracuje na postupnom odstraňovaní nedostatkov a zaväzuje sa čo najskôr zabezpečiť úplný súlad so Zákonom a príslušnými normami.

Informácie týkajúce sa prístupnosti služieb pre osoby so zdravotným postihnutím Vám radi poskytneme aj prostredníctvom:

e-mail: kontakt@cofidis.sk
telefón: +421 2 32 222 000

Orgánom dohľadu nad plnením požiadaviek na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím podľa Zákona a nad dodržiavaním povinností poskytovateľa týchto služieb je:

Slovenská obchodná inšpekcia
Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29
827 99 Bratislava
e-mail: podnety@soi.sk.

Toto vyhlásenie o prístupnosti bolo vytvorené dňa 27.06.2025.